سفارش تبلیغ
صبا ویژن
برترین دانش لا اله إلاّ اللّه است . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]
حسابداران جنوب
 
 RSS |خانه |ارتباط با من| درباره من|پارسی بلاگ
»» منابع درس ریاضی و آمار کنکور کارشناسی ارشد حسابداری

       

ریاضی و آمار

 

توصیه هایی که در زمینه این دروس میتوان نمود اینست که :

  1. در دوران مطالعه بیشتر وقت خود را صَرف تمرین تستهای سالهای قبل و منابع معرفی شده تستی نمایید.تعدادی از سوالات از ازمونهای سالهای قبل و کتب معرفی شده می ایند و مابقی نیز(اکثراً )از قالب ثابتی پیروی می نمایند. که با مرور سوالات چهارچوب طراح در اختیار شما قرار می گیرد.
  2. از سرفصل های ساده تر همچون مجموعه هاو...( در ریاضی) و تعاریف و مشخصه های مرکزی و ...(در  امار ) شروع نمایید تا به سرفصل های نسبتاً پیچیده تر.
  3. تفکیک سرفصل ها با توجه به زمان و سطح معلومات و رغبت شما برای  این درس کار اسانی است و تنها لازم است که منابع معرفی شده را در اختیار داشته باشید.
  4. در ازمون تخصیص مناسب زمان بین دو درس زبان ومجموعه ریاضی و آمار فراموش نشود.
  5. اگر پاسخ سوالی رانمی دانید وقت مربوط به ان را در دوران مطالعه( تمرین تست)و زمان ازمون به سوال دیگر یا به درس زبان تخصیص دهید .
  6. حتی یک لحظه از وقت خود را نباید در زمان تمرین تست و ازمون هدر دهید زیرا باید در دوران تمرین به سرعت نسبتاً بالایی در پاسخگویی به سوالات برسید که جلسه ازمون زمان تجربه های تلخ از قبیل کمبود وقت ، شکست روحیه و... نگردد.
  7. فراموش نکنید که نباید منفی بزنید زیرا حتی 01. منفی باعث افت تراز و رتبه در حد بسیار قابل توجّهی می گردد.
  8. اگر می توانید برای ریاضی یک برنامهء ثابت روزانه 45 دقیقه ای الی 1.15 ساعت در نظر بگیرید ( درصورتی که در این درس خیلی ضعیفید و یا حتی در صورت قوی بودن در این درس... ؛ تا نکات ضعف برطرف و قدرت مانور شما افزایش یابد).

 

این درس ضریب 3 داشته و در مجموع 40 سوال دفترچهء اول را به خود اختصاص می دهد. 15 تا مربوط به امار و 25 تا ریاضی .اگر در درک ریاضی مشکل دارید می توانید بیشتر وقت خود را به امار که نسبتاً ساده تر می باشد اختصاص داده و در عوض ریاضی به زبان توجه کنید. از ریاضی و امارمنابع زیادی توسط دوستان معرفی شده اما بهترین انها در زیر ارایه می شود :

 

ردیف

نام کتاب و مولف

انتشارات

1

ریاضیات  کاربردی    تالیف هادی رنجبران

****

2

امار کاربردی  عادل اذر و منصور مومنی

سمت

 

از کتاب امار کاربردی اقایان اذر و مومنی در کنکور ارشد سوالات زیادی بصورت عینی تکرار شده اما سایر منابع که دوستان باید علاوه بر منابع فوق این پایینی ها رو هم تهیه کنند.

 

1

ریاضیات و کاربرد آن در مدیریت

محمد حسین پور کاظمی

2

ریاضیات عمومی

امید محمودیان

3

آمار و احتمالات  

هادی رنجبران

4

آمار کاربردی

ناصحی فر و کارگر



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » گروه استان خوزستان ( یکشنبه 86/8/20 :: ساعت 10:42 عصر )
»» لیست کل یادداشت های این وبلاگ

پیام کارشناس مسئول تکنولوژی استان
پیام سرگروه حسابداری استان خوزستان
[عناوین آرشیوشده]